Zrób to z bosu – 4 ćwiczenia na brzuch, które musisz poznać

Co to jest bosu, jakich efektów możesz się spodziewać dowiesz się z wpisu, gdzie znajduje się zestaw ćwiczeń na nogi i pośladki z bosu. W tym tekście pokażę Ci jak ćwiczyć brzuch z bosu.

DSC_0009

ZESTAW ĆWICZEŃ NA BRZUCH

Ćwiczenia na początek proponuję wykonać po 15 powtórzeń, z kolei te, w których należy jedynie utrzymać pozycję – rób to przez 30 sekund. Do dzieła!

I. Russian twist

Siadamy zadkiem na miękkiej części bosu. Podnosimy nogi lekko ugięte w kolanach. W dłoniach trzymamy talerz, patrzymy przed siebie, spinamy brzuch, bierzemy wdech i wraz z wydechem przenosimy talerz raz w prawą stronę, raz w lewą. Pamiętamy o oddychaniu i spinaniu mięśni brzucha. Mocno spięty brzuch pomoże nam w utrzymaniu stabilnej pozycji i zabezpieczeniu odcinka lędźwiowego kręgosłupa.

 

wersja łatwiejsza ze stopami opartymi o podłogę:

Pokaz slajdów wymaga JavaScript.

II. Trzymanie talerza nad głową

Pozycja jak w pierwszym ćwiczeniu. Tym razem unosimy talerz nad głowę i utrzymujemy pozycję. Staramy się nie kołysać!

DSC_0159

III. Przekładanie nogi do przeciwnej strony

Zaczynamy od pozycji pompki. Dłonie oparte na bosu znajdują się w linii prostej z barkami. Nogi wyprostowane, palce stóp oparte o podłogę. Staramy się przenieść nogę do przeciwnej strony. Jeśli będziemy czuć się pewnie w takim ułożeniu spróbujmy wykonać ćwiczenie dynamicznie bez zatrzymywania w pozycji wyjściowej.

DSC_0166

IV. Spinanie mięśni skośnych w leżeniu na boku

Leżymy na boku, ręce zaplecione na głowie. Unosimy tułów w kierunku biodra.

Pokaz slajdów wymaga JavaScript.

Bardzo popularnymi ćwiczeniami są zwykłe spięcia brzucha w leżeniu z plecami opartymi o bosu, deski bokiem ze stopami opartymi o przyrząd, deski w podporze na wyprostowanych rękach. Pokazałam Ci tylko kilka ćwiczeń na brzuch z bosu, które pomogą wzmocnić core. Świetnym uzupełnieniem tego treningu będzie 30 sekund klasycznej deski (dłonie oparte o część miękką bądź podstawę – trudniejsza wersja) po każdych czterech ćwiczeniach lub bieg w podporze.

Jedna myśl na temat “Zrób to z bosu – 4 ćwiczenia na brzuch, które musisz poznać

Dodaj własny

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Create a website or blog at WordPress.com Autor motywu: Anders Noren.

Up ↑

%d blogerów lubi to: