Lekcja 2. Uczymy się oddychać – zestaw ćwiczeń

Ćwiczenie numer 1
Uruchamiamy tłocznię brzuszną

Leżymy na plecach, nasze mięśnie są rozluźnione. Na brzuchu trzymamy książkę. Nabieramy powietrze przez usta lub przez nos w ten sposób, aby wtłoczone powietrze uniosło książkę do góry.

 

Dzięki temu ćwiczeniu skupimy naszą uwagę na brzuchu, przeponie i mięśniach dolnożebrowych. Nauczmy się z nich korzystać. My kobiety (jesteśmy bardzo emocjonalne) z reguły „szczytujemy”, czyli oddychamy albo torem szczytowym albo piersiowym, mężczyźni najczęściej brzusznym.

Każdy z nas będąc dzieckiem oddychał właściwie, czyli całościowo – oddech ten możemy zaobserwować u małych dzieci. Później, podczas dorastania, kiedy pojawia się stres i emocje gdzieś zatracamy dobre nawyki przyjmując te niewłaściwe.

W kolejnych wpisach inne ćwiczenia.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Create a website or blog at WordPress.com Autor motywu: Anders Noren.

Up ↑

%d blogerów lubi to: