Jak schudnąć?

“Chcę schudnąć z ud”, “chciałabym wyrzeźbić brzuch i podnieść pośladki, ale nie chcę mieć mięśni”, “jak ujędrnić ciało”, “jak wysmuklić łydki”, “jak schudnąć, aby nie rozbudować mięśni” – te pytania najczęściej nas babeczki nurtują. Przyszła pora, aby powiedzieć jak jest i czy spalanie tkanki tłuszczowej z jednej partii ciała jest w ogóle możliwe?

Kochane moje! Nie ma czegoś takiego jak “chcę schudnąć z jednej partii ciała“. Dużo zależy od naszej genetyki, ale jeśli spalamy tkankę tłuszczową, robimy to równomiernie. Nie wierzcie też w cuda, że ktoś w ciągu miesiąca zrzucił 30 kg, no czy te 30 kg przybrał też w ciągu miesiąca? No właśnie.

Proces chudnięcia, zaznaczmy zdrowego chudnięcia, czy jak kto woli redukcji tkanki tłuszczowej, jest stopniowy i musimy przywdziać zbroję cierpliwości. Uważam, że chodzenie po bieżni, cardio bez treningu siłowego nie przyniesie nam oczekiwanych efektów. Pilates oraz inne zajęcia relaksująco-korekcyjne nie spalą tłuszczyku ani nie uczynią, że będzie nam babeczkom lżej – chyba, że w kieszeni. Jeśli lubicie fitness super, ale traktujcie to jako dodatek, uzupełnienie treningu właściwego czy relaks.

Ostatnio koleżanka powiedziała mi, że chodzi po bieżni już pół roku i nic, a ja chudnę i przecież biegam. To jak to jest? Tak, biegam, ale po treningu… Nie ukrywam, że bieżni nie lubię i traktuję ją jako trening cardio po zakończonych ćwiczeniach.

“To pokaż mi jak Ty ćwiczysz” – usłyszałam, “W porządku” – odpowiedziałam i umówiłyśmy się na trening. Była zaskoczona. Trening inaczej jej się kojarzył. Chyba myślała, że ja się nie męczę, a tu kałuże potu 😀 “To już teraz rozumiem dlaczego tyle jesz i masz świetną formę” – skomplementowała mnie, ale wiem, że zrozumiała o co chodzi w treningach.

***

To nie trening w magiczny sposób spala tkankę tłuszczową, ale Ty i to ile dajesz z siebie. Spróbuj na początku nie skupiać się na kilogramach, które chcesz stracić, a na nieskończonych możliwościach swojego organizmu i chciej sięgać po więcej, po każde dodatkowe powtórzenie. Możesz mieć perfekcyjnie rozpisany plan treningowy i dietę, ale lekceważąc jedno albo drugie daleko nie pojedziesz.

Głodówki nie mają sensu, bo po pierwsze wyniszczają organizm, a po drugie gwarantują efekt jo-jo. A tego nie chcemy. Jeśli jeździcie rowerem i opona w jednym kole jest dziurawa daleko nie pojedziecie… Mało tego, koło zacznie się przecierać i zużywać. Pomyślcie, że ten rower to Wasz organizm, jedno koło to dieta a drugie trening. Zastanówcie się, które słabiej jedzie i nie pozwala Wam przyspieszyć.

 


 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.

Up ↑

Create your website at WordPress.com
Get started
%d bloggers like this: