Na śniadanie: pasta z makreli

Szybko, tanio, dużo, a przede wszystkim zdrowo. Dzisiejszą propozycją na pożywne śniadanie jest:

20180309_062852

Po zjedzeniu posiłku o niskim indeksie glikemicznym poziom insuliny w krwi nie wzrasta, tym samym gwałtownie nie obniża się poziom glukozy, przez dłuższy czas nie czujemy łaknienia, a więc nie objadamy się nadmiernie, nie czujemy ochoty na podkradanie czegoś słodkiego po posiłku, a także nie odczuwamy senności po jedzeniu. Inaczej mówiąc niski poziom insuliny jest ok.

Użyłam makreli wędzonej, to nic, że tłusta, kwasy omega są w porządku, poza tym makrela jest źródłem witamin i bardzo cennych wartości odżywczych, a także minerałów – białko, selen, witaminy z grupy z B to tylko niektóre rarytaski, które znajdziemy w tak niepozornej rybce. Do przygotowania pasty będziemy potrzebować jeszcze jajek, cebuli, szczypiorku, przypraw i 2 łyżek majonezu/śmietany/jogurtu naturalnego.

Składniki na pastę:

  • makrela wędzona (obieramy z ości i rwiemy na kawałki)
  • 4 jajka ugotowane na twardo i pokrojone w kosteczkę (u mnie 5 mniejszych)
  • cebulka (pokrojona w kostkę)
  • szczypiorek (posiekany)
  • 2 łyżki majonezu/śmietany/jogurtu naturalnego
  • pieprz

Wszystko mieszkamy i doprawiamy do smaku.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Create a website or blog at WordPress.com Autor motywu: Anders Noren.

Up ↑

%d blogerów lubi to: