5 powodów dla których warto chodzić na spinning i 3 dla których nie warto

  • Ja: Dzień dobry, czy dostanę buty do spinningu?
  • Sprzedawca: A po co Pani specjalne buty do wędkowania?

Właśnie…

Woda, ręcznik, rękawiczki, odpowiednie buty, jeśli chcesz weź pulsometr i dużo dobrego humoru tego wszystkiego potrzebujesz, aby cieszyć się spinningiem. Mówiąc spinning nie mam na myśli jazdy na rowerku stacjonarnym ani wędkowania… Spinning to spinning, czyli jazda na rowerze przeznaczonym do spinningu, odpowiednio wyposażonym i skonstruowanym. Z wielką ostrożnością i obawą spoglądam na rowery w niektórych siłowniach, na które zwyczajnie bałabym się wskoczyć. Dlaczego spinning cieszy się tak dużą popularnością? I czy warto korzystać z tego rodzaju treningu? Music buch, koła w ruch i jedziemy.

Dlaczego warto chodzić na spinning?

  1. Atmosfera – jeśli lubisz zajęcia grupowe, masz problem z motywacją, nie wiesz jak ćwiczyć, albo może czujesz się wypalony swoim treningiem i potrzebujesz dodatkowej energii, albo po prostu „czegoś innego” te zajęcia są dla Ciebie, szybkie tempo przy mocnej, często rockowej muzyce, dynamika jazdy, zmienność pozycji to wszystko sprawia, że czas szybko zleci, a razem z nim strugi potu; jest to też dobry pomysł na poprawę humoru  – naprawdę jest bardzo wesoło: „dawaj, dawaj, dawaj, dawaj”, „jeszcze, jeszcze, jeszcze, jeszcze”, są to zajęcia baaaaardzo integracyjne, możesz poznać cudownych ludzi, pełnych optymizmu, energii, życzliwości z pasjami, zakręconymi osobowościami  i przyjemnie spędzić z nimi czas 😉
  2. Dobre cardio po treningu siłowym – często tak mam, że po treningu siłowym, albo mocnym crossie nie chce mi się pełzać po bieżni, no takież to nudne i mozolne, że na samą myśl mam milion wymówek i żeby zmusić się do cardio na bieżni ileż muszę sobie naobiecywać tylko ja jedna wiem 😉 Jeśli masz czas, spinning jest idealnym cardio i relaksem potreningowym, nie zmuszasz się do myślenia, ani tępo nie patrzysz w licznik na bieżni z nadzieją na przebycie kolejnego kilometra, bo tu ktoś inny Cię poprowadzi, oczywiście jeśli się dasz i lubisz ćwiczyć w grupie;
  3. Poprawa wydolności i kondycji – warto zwłaszcza wtedy, gdy dopiero zaczynasz swoją przygodę z aktywnością fizyczną, trener Cię zmotywuje i doda energii;
  4. Spalanie kalorii – tak, ale tylko wtedy, gdy damy z siebie wszystko i wyjdziemy z Batmanem na szortach.To od nas zależy czy się zmęczymy i jak bardzo, ponieważ jest to typ zajęć, na których sami pokrętłem regulujemy prędkość i trudność jazdy; spinning oparty jest na interwałach, a więc pracy z tętnem, ale jeśli nie masz pulsometru nie zmierzysz swoich parametrów, a warto wiedzieć, jak pracuje nasz organizm i w jakim przedziale trening jest dla nas najbardziej efektywny;
  5. Ulga dla stawów kolanowych – jeśli z różnych powodów masz problem ze stawami kolanowymi spinning może Ci pomóc je odciążyć – oczywiście przy prawidłowej technice jazdy i odpowiednim ustawieniu roweru – siodełka, kierownicy i odległości siodełka od kierownicy; polecam również zakupić buty spd, które za pomocą specjalnych bloczków wpinamy w pedały roweru, jeśli nie masz takich butów użyjesz koszyczka, który niestety ułatwia jazdę, w butach spd efektywniej i mocniej trenować będą mięśnie nóg;

Czy widzę jakieś minusy spinningu?

  1. Na spinningu siły nie zrobisz – jeśli robisz swój trening możesz nie mieć już czasu na dodatkowe 40 minut spinningu… Na sam spinning moim zdaniem trochę szkoda czasu, chyba, że okazjonalnie jako dodatek, dla urozmaicenia, jako inny bodziec, który chcemy dać swojemu ciału; zapisanie się na siłownię tylko dla jazdy rowerem moim zdaniem mija się z celem, ponieważ na tego typu treningu nie osiągniemy tego, co możemy zrobić ze swoim ciałem podczas treningu np. siłowego. Wszystko zależy od celu jaki przed sobą postawimy, w moim spinning mi nie pomoże, ale potrafię zrozumieć tych, którzy nieustannie z uśmiechem kręcą.
  2. Zaangażowanie głównie jednej partii ciała – nóg – tak, oczywiście spalając tkankę tłuszczową tracimy ją z całego ciała, ale podczas jazdy rowerem pracują nam w zasadzie tylko nogi – uda i łydki. Ktoś powie, że to dobrze, bo to duże partie mięśniowe i trening nóg napędza pracę naszego organizmu, owszem, ale góra ciała pozostaje w zasadzie nienaruszona. Jestem zwolenniczką treningu ogólnorozwojowego i ćwiczeń wielostawowych, które angażują do pracy wszystkie partie ciała. Nie wzmocnimy góry, a pamiętajmy, że chudnąc nadmiar skóry będzie nam swobodnie bulgotał np. na pelikankach. Moje przekonanie może wynikać z tego, że uwielbiam trening siłowy, siady, martwe, wiosło więc nie wyobrażam sobie kręcić i pozostawić naramiennych czy pleców samopas.
  3. Godzina zajęć, forma i muzyka – Moim zdaniem minusem spinningu na siłowni, w której ćwiczę jest godzina tych zajęć, czyli 19.00. Biorąc pod uwagę, że zajęcia kończą się przed 20, później szatnia, prysznic i powrót do domu robi się późny. Jestem świadoma, że być może moje zdanie znajdzie się w mniejszości i dla tych, którzy pracują np. do godziny 18.00 ta pora będzie idealna, ale pomarudzić każdy może 🙂 Kolejną sprawą jest muzyka, która nie każdemu może odpowiadać, ale to już jest indywidualną sprawą zarówno osoby ćwiczącej, jak też trenera, czasem tracki są dynamiczne, rockowe, a innym razem wychodzisz ospały, niezadowolony i czujesz, że łeb Cię boli, musisz sam/sama sprawdzić i zależy jak trafisz, nie zrażaj się, daj drugą szansę, zmień instruktora lub o innej porze sama wskocz na rower, załóż słuchawki i kręć w rytmie jakim lubisz, disco czy metal, a może włącz na fulla Stepy Akermańskie. Często słyszę od znajomych, że nie chodzą na zajęcia zorganizowane, ponieważ nie lubią ćwiczyć w grupie – rozumiem to i niestety, ale tego nie przeskoczymy, jeśli nie tolerujesz takiego typu zajęć, możesz spróbować, ale nie zmuszaj się, przecież trening powinien być przyjemnością.

Tutaj piszę o tym, czego nie znoszę na siłowni… Uważaj Ciebie też to może spotkać 😉

Jedna myśl na temat “5 powodów dla których warto chodzić na spinning i 3 dla których nie warto

Dodaj własny

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Create a website or blog at WordPress.com Autor motywu: Anders Noren.

Up ↑

%d blogerów lubi to: